Kuramsal Eğitimbilim Dergisinin Değerli Okurları, 2016 yılının üçüncü sayısıyla sizlerle buluşmaktan mutluluk duyuyoruz. 2016 Temmuz sayısında da eğitim bilimleri, öğretmen yetiştirme ve alan eğitimine ilişkin sekiz makaleyi siz değerli okurlarımızın beğenisine sunuyoruz. Kuramsal Eğitimbilim Dergisinin 2016 Temmuz sayısında yayımlanan, Senar Alkın-Şahin, Özge Aydın-Şengül ve Nihal Tunca tarafından yazılan “Öğretmen Adaylarının Yapılandırmacı Yaklaşımı Uygulamaya Yönelik Öz Yeterlik İnançlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”, Mustafa Ergün tarafından yazılan “Modern Öğretmen Yetiştirme Sistemlerinin Kurulması ve Gelişmesi”, Aysel Köksal Akyol ve Güneş Salı tarafından yazılan “Anasınıfına, İlköğretime ve Liseye Devam Eden Çocukların Yaratıcılıklarının İncelenmesi”, Gizem Uyumaz ve Ömay Çokluk tarafından yazılan “Likert Tipi Ölçeklerde Madde Düzeni ve Derecelendirme Farklılıklarının Psikometrik Özellikler ve Yanıtlayıcı Tutumları Açısından İncelenmesi”, Asım Arı tarafından yazılan “Kırgızistan Üniversitelerinde Öğrenim Gören Türkiye Vatandaşı Öğrencilerin Karşılaştığı Sorunlar”, Abdurrahman Kılıç, Şeyma Şahin, Özlem Albayrakoğlu ve Zeynep Arseven tarafından yazılan “Öğretmen Görüşlerine Göre Öğretmen Davranışlarının Değerler Eğitimi Açısından İncelenmesi”, S. Gülşah Yıldırım, S. Serap Avgın, Nuriye Sarıoğlan ve Merve Karataş tarafından yazılan “Eğitim ve Öğretimde Gerçekleştirilen Yenilikler Üzerine Öğretmen Görüşleri”, Betül Aydın, Oktay Bektaş ve Fulya Öner Armağan tarafından yazılan “Deneylerin Uygulama, Tasarlama ve Öğrenme Sürecine İlişkin Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Görüşleri” başlıklı makalelerin literatüre katkı sağlayacağını umuyoruz. Bu sayımızın oluşmasında emeği geçen değerli Yayın Kurulumuza, hakemlerimize ve yazarlarımıza teşekkürü bir borç biliyor, titizlikle yürüttüğünüz çalışmalarınızı dergimize göndermenizi bekliyoruz. 2016 Ekim sayımızda buluşmak dileğiyle… Prof. Dr. Murat PEKER Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi |
Dear Readers of the Journal of Theoretical Educational Science (JTES), We are glad to present you the third issue of 2016. Since 2016, the JTES has been publishing eight articles related to educational sciences, teacher education and field education. We would like to remind you one more time that we have been publishing articles in English and our journal’s website has a version in English. The July issue of 2016 includes the following articles: “An Investigation of Pre-Service Teachers’ Self-efficacy for the Implementation of the Constructivist Approach in Terms of Different Variables” by Senar Alkın-Şahin, Özge Aydın-Şengül and Nihal Tunca, “The Foundation and Development of Modern Teacher Training Systems” by Mustafa Ergün, “An Investigation of Creativity Among Children in Kindergartens, Primary, Middle and High Schools” by Aysel Köksal Akyol and Güneş Salı, “An Investigation of Item Order and Rating Differences in Likert-Type Scales in Terms of Psychometric Properties and Attitudes of Respondents” by Gizem Uyumaz and Ömay Çokluk, “The Problems of Turkish Students Studying at Universities of Kyrgyzstan” by Asım Arı, “An Investigation of Teacher Behaviors in Terms of Values Education According to Their Colleagues’ Views” by Abdurrahman Kılıç, Şeyma Şahin, Özlem Albayrakoğlu ve Zeynep Arseven, “Views of Teachers on Innovations Done in Education and Instruction” by S. Gülşah Yıldırım, S. Serap Avgın, Nuriye Sarıoğlan ve Merve Karataş, and “Views of Science Teachers on Design, and Application of Laboratory Experiments and the Learning Process” by Betül Aydın, Oktay Bektaş and Fulya Öner Armağan. We hope that all articles published in this issue will contribute to the literature. Finally, we should also express our sincere thanks to the Editorial Board, reviewers, and authors for their invaluable contributions. We also look forward to receiving submissions of sufficient rigor and quality. Prof. Dr. Murat PEKER Afyon Kocatepe University Faculty of Education |